Reklama |
Nasze usługi |
Stacja kontroli pojazdów |
Zamówienia publiczne / inne |
Informacje |
Projekty CNG |
Nasze autobusy |
Autobusy historyczne |
Grafik |
E-Pracownik |
Kontakt |
autobusy przegubowe |
26.03.2015. | |
Aspekty ekologiczne projektu CNG w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Dotychczasowa eksploatacja ekologicznych autobusów przegubowych marki MAN LION'S CITY G CNG potwierdziła słuszność przyjętego kierunku. Głównymi aspektami ekologicznego projektu CNG są pojazdy, które cechuje przede wszystkim niezawodność. Atrybutem pojazdów jest również oszczędność kosztów paliwa ( przeliczając na 100 km.), w porównaniu z autobusami zasilanymi olejem napędowym sięgają 35,6 % . W 2010 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni podpisało umowę pożyczki z Wojewódzkich Funduszem Ochrony Środowiska, które pomogło w dofinansowaniu zakupu pojazdów ekologicznych dla komunikacji miejskiej. Obserwując pozytywne opinie wśród pasażerów, PKM Gdynia Sp. z o.o. zamierza w sposób ciągły kontynuować i rozwijać projekt CNG w komunikacji miejskiej. W 2012 roku ponownie podpisaliśmy umowę pożyczki z WFOŚ, która pomogła w zakupie 2 nowych MAN-ów zasilanych CNG. Dzięki temu wycofane zostały z eksploatacji najstarsze pojazdy w taborze PKM-u średniopodłogowe Mercedesy O 405 G. Zakup ten pozwolił na uzyskanie 100% niskiej podłogi w taborze naszego przedsiębiorstwa. Nie można też pominąć aspektów ekologicznych wprowadzania pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami - jak CNG. Porównując te pojazdy z autobusami zasilanymi olejem napędowym uzyskujemy znaczne obniżki emisji substancji toksycznych: 1. zmniejszenie o 50 - 80% emisji NOx; 2. zmniejszenie o 20% emisji CO2, 3. zmniejszenie o 60 - 80% emisji CO, 4. zmniejszenie o 99% emisji PM10, 5. zmniejszenie o ok. 70% emisji aldehydów, 6. zmniejszenie o ok. 90% węglowodorów aromatycznych. Eksploatacja 2 autobusów zasilanych CNG, przejeżdżających ogółem 200.000 km rocznie spowoduje zmniejszenie emisji substancji szkodliwych do atmosfery o 32,8 ton/rok. Autobusy zasilane CNG wytwarzają mniej hałasu w stosunku do tradycyjnych autobusów ( o 7 dB). Autobusy zasilane CNG osiągają wysoką gotowość techniczną, co pozwala na eksploatację we wszystkie dni tygodnia realizując tym samym przebiegi miesięczne rzędu ok. 10.000 km. Autobusy zakupione w ostatnich latach mogą też być tankowane BIOGAZEM co jeszcze bardziej podwyższa ich walory ekologiczne. W dalszym ciągu staramy się rozwijać i rozpowszechniać zastosowanie CNG do autobusów komunikacji miejskiej. |