Reklama |
Nasze usługi |
Stacja kontroli pojazdów |
Zamówienia publiczne / inne |
Informacje |
Projekty CNG |
Nasze autobusy |
Autobusy historyczne |
Grafik |
E-Pracownik |
Kontakt |
autobusy standard |
26.03.2015. | |
![]()
„Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru”
Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdyni jako partner projektu pn. „ Zwiększenie konkurencyjności transportu publicznego w Gdyni, dzięki przebudowie infrastruktury komunikacji zbiorowej wraz z zakupem nowoczesnego taboru” realizowanego w ramach konkursu nr 3.1_3 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007–2013 (Oś priorytetowa 3 Funkcje miejskie i metropolitarne, Działanie 3.1 Rozwój i integracja systemów transportu zbiorowego) nabyło w dniu 31 grudnia 2014 r. 15 krótkich, fabrycznie nowych , proekologicznych autobusów marki MAN A21 zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG. Koszt kwalifikowany zadania wyniósł 14 070 000 PLN. Inwestycja została sfinansowana z następujących źródeł:
Pojazdy zostały wprowadzone do ruchu w styczniu 2015 r. , co umożliwiło równoczesne wycofanie całkowicie wyeksploatowanych , niespełniających obowiązujących norm ekologicznych autobusów Mercedes O 405 N i Mercedes O 405 N2, zasilanych ON. Konstrukcja podwozia, nadwozia oraz poszycia zewnętrznego nowych autobusów wykonana jest ze stali nierdzewnej odpornej na korozję, co gwarantuje co najmniej 15 letni okres eksploatacji bez konieczności ponoszenia kosztów dodatkowych napraw. Nowo zakupione autobusy spełniają najwyższą obowiązująca obecnie dla pojazdów komunikacji miejskiej normę ekologiczną EURO 6. Eksploatacja 15 autobusów zasilanych CNG, wykonujących rocznie ogółem 1 350 000 wzkm spowoduje zmniejszenie emisji substancji szkodliwych do atmosfery:
Autobusy zasilane CNG wyposażone są w nowoczesne, ciche silniki, dzięki czemu wytwarzają o 40% mniej hałasu ( tj. o 7 dB) w stosunku do tradycyjnych autobusów . Wyposażenie nowych autobusów zapewnia pełen komfort i bezpieczeństwo podróży, również dla osób z ograniczeniami ruchowymi. W standardzie jest klimatyzacja całego wnętrza, siedzenia typu miejskiego w miękką wkładką na siedzisku i oparciu, wyświetlacze tras, monitoring wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Zastosowane udogodnienia dla osób niepełnosprawnych to przede wszystkim:
Reasumując , główne korzyści z eksploatacji nowych autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym CNG dla mieszkańców Gdyni i gmin ościennych oraz licznie odwiedzających wybrzeże turystów to:
Użytkowanie w gdyńskiej komunikacji miejskiej autobusów z napędem na gaz stanowi promocję miasta, które dzięki temu może być postrzegane jako nowoczesne, nieustępujące standardem transportu zbiorowego pośród innych europejskich miast.
![]() ![]() ![]() |