Pożegnianie oryginalnego Mercedesa

W dniu dzisiejszym PKM Gdynia pożegnał oryginalnego Mercedesa O405 N2 o numerze taborowym 2082.

 

Active Image

 

Od 2016 roku interesowali się nim miłośnicy zrzeszeni w Klubie Miłośników Komunikacji Miejskiej w Białymstoku.

 

Active Image

 

          Tam też autobus zyska kolejne życie jako protoplasta wyprodukowanych przez Sobiesława Zasadę Popularnych Jelczo Mercedesów.

Active Image

Postępy prac będzie można śledzić na stronie www.kmkmbialystok.pl .

Miłośnikom życzymy szerokiej drogi i powodzenia w remoncie autobusu

.

Active Image
 
Active Image

Testy nowych wyświetlaczy

Dzięki uprzejmości firmy PIXEL Sp. z o.o. z Bydgoszczy od 16.05.2017 r. PKM Gdynia testuje nowe wyświetlacze różniące się od dotychczas stosowanych. Najważniejsza różnica to kolor, nie tak jak zawsze o barwie bursztynowej tym razem świecące w kolorze białym. Następna różnica to rozmiary tablic.

 

Dodatkowo została też zamontowana tablica na diodach RGB pozwalająca na prezentacje numeru linii w różnych kolorach. Tablice zostały zainstalowane w autobusie MAN A 21 LION’S CITY CNG  o numerze 2091.

autobusy przegubowe

Aspekty ekologiczne projektu CNG w Przedsiębiorstwie Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Dotychczasowa eksploatacja ekologicznych autobusów przegubowych marki MAN LION'S CITY G CNG potwierdziła słuszność przyjętego kierunku.

Głównymi aspektami ekologicznego projektu CNG są pojazdy, które cechuje przede wszystkim niezawodność. Atrybutem pojazdów jest również oszczędność kosztów paliwa (  przeliczając na 100 km.), w porównaniu z autobusami zasilanymi olejem napędowym sięgają 35,6 % .

W 2010 roku Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Gdyni podpisało umowę pożyczki z Wojewódzkich Funduszem Ochrony Środowiska, które pomogło w dofinansowaniu zakupu pojazdów ekologicznych dla komunikacji miejskiej.

Obserwując pozytywne opinie wśród pasażerów, PKM Gdynia Sp. z o.o. zamierza w sposób ciągły kontynuować i rozwijać projekt CNG w komunikacji miejskiej. 

W 2012 roku ponownie podpisaliśmy umowę pożyczki z WFOŚ, która pomogła w zakupie 2 nowych MAN-ów zasilanych CNG. Dzięki temu wycofane zostały z eksploatacji najstarsze pojazdy w taborze PKM-u średniopodłogowe Mercedesy O 405 G.

Zakup ten pozwolił na uzyskanie 100% niskiej podłogi w taborze naszego przedsiębiorstwa.

Nie można też pominąć aspektów  ekologicznych wprowadzania pojazdów zasilanych alternatywnymi źródłami - jak CNG. Porównując te pojazdy z autobusami zasilanymi olejem napędowym uzyskujemy znaczne obniżki emisji substancji toksycznych:

1.       zmniejszenie o 50 - 80% emisji NOx;

2.       zmniejszenie o 20% emisji CO2,

3.       zmniejszenie o 60 - 80% emisji CO,

4.       zmniejszenie o 99% emisji PM10,

5.       zmniejszenie o ok. 70% emisji aldehydów,

6.       zmniejszenie o ok. 90% węglowodorów aromatycznych.

Eksploatacja 2 autobusów zasilanych CNG, przejeżdżających ogółem 200.000 km rocznie spowoduje zmniejszenie emisji  substancji szkodliwych do atmosfery o 32,8 ton/rok.

Autobusy zasilane CNG wytwarzają mniej hałasu w stosunku do tradycyjnych autobusów ( o 7 dB).

Autobusy zasilane CNG osiągają wysoką gotowość techniczną,  co pozwala na eksploatację we wszystkie dni tygodnia realizując tym samym przebiegi miesięczne rzędu ok. 10.000 km.

Autobusy zakupione w ostatnich latach mogą też być tankowane BIOGAZEM co jeszcze bardziej podwyższa ich walory ekologiczne.

W dalszym ciągu staramy się rozwijać i rozpowszechniać zastosowanie CNG do autobusów komunikacji miejskiej.

Nowe MANY A 21 LION'S CITY CNG

Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Gdyni jako prezent na nowy rok właśnie wprowadziło do eksploatacji 15 nowych  autobusów MAN A 21 Lion’s City CNG.

 

Zastąpiły one już mocno wyeksploatowane Mercedesy O 405 N i O 405 N2, wskutek czego w sposób znaczący poprawił się komfort podróży autobusami komunikacji miejskiej.

Active Image

Galeria zdjęć

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prezentacja nowych autobusów CNG

Zgodnie z naszymi wczesniejszymi zapowiedziami w dniu 16 stycznia 2013 roku odbyło się uroczyste wprowadzenie do eksploatacji dwóch nowych autobusów przegubowych marki MAN LION’S CITY G CNG, zasilanych  sprężonym gazem ziemnym. Autobusy  przystosowane są również do zasilania  biogazem. Flota autobusów PKM  zasilanych CNG  wzrosła w ten sposób do 16 sztuk. Nowym pojazdom nadano odpowiednio numery inwentarzowe 2202 i 2203. 

Active Image
                 Celem naszej firmy jest zwiększenie liczby gazowców w ciągu dwóch lat do stanu 40 sztuk. Koszt zakupu jednego takiego autobusu wynosi 1,36 mln złotych. 
 
Active Image

            Pierwsze gazowce na ulicach Gdyni pojawiły się 2007 roku, było to 5 sztuk autobusów przegubowych marki MAN LION’S CITY G CNG. Autobusy jak dotychczas sprawdzają się bardzo dobrze, nie tylko dla pasażerów, ale także dla finansów firmy, przynosząc nam w ciągu czterech lat blisko 4 mln złotych oszczędności.

 

Active Image
 
Active Image

Nowe autobusy  w porównaniu z dotychczas eksploatowanymi wyposażono dodatkowo  w: większy tylny wyświetlacz, kamerę cofania, nowy komputer sterujący tablicami, przyciski pojemnościowe, wykorzystujące podświetlenie LED : „STOP” jak i „otwierania drzwi” .Te ostatnie dodatkowo wyposażone w mały wyświetlacz LCD.

Active Image
 
Active Image

 

Nowe autobusy

Z przyjemnością informujemy, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie ogłosił listę rankingową programu GIS – Gazela niskoemisyjny transport miejski.   Gdynia i Częstochowa znalazły się na podstawowej liście rankingowej miast zakwalifikowanych do  dofinansowania  przedsięwzięć proekologicznych.

 

W naszym przypadku  przyznano  wielkość dofinansowania w kwocie 14 050 tys zł. na zakup 10 szt autobusów hybrydowych zasilanych  gazem CNG, na potrzeby transportu publicznego w Gdyni.

Active Image